Övertorneå

Skrivit av Tess: 2010-12-22 | 17:00:23

Skönt att vara ledig och att vara här uppe i norr.
Vi har bastat en del, vart ute i närmare 30 minus, grabbarna har spelat hockey, vilket de ska göra i morgon med, då det är den årliga hemvändarmatchen... Sen blire uppesittarkväll på Amanda (fd. Lövbiten)
Idag har vi varit i Rovaniemi där Tomten bor. Kul med lite äventyr och det fanns lite roligt att titta på där, men kallt vare. Tur man klär på sig ordentligt, men det börjar bli riktigt svårt att röra sig med alla käderna på, börjar tvivla på att min vinterjacka kommer att passa länge till, så tight som den är nu...
Glad är jag dock över mina nyinköpta fodrade vinterkängor!
Pojken är livligare än någonsin och ibland får han in en ordentlig fullträff så man nästan tappar andan.. Det blir en stark liten jäkel det där =)
Det häftigste var igår då man kunde se hur lill-foten rörde sig mot magen på utsidan, sjukt, men coolt!
Har dock börjat fått mer sammandragningar o förverkar, så det är väl tur man tar det riktigt lugnt, men kissblåsan har nog krymt ännu mer så man måste gå o pissa stup i kvarten... Inte lätt med täckbyxor och 511 lager kläder på sig alla gånger...
Snart äre julafton också, har med mig lite julklappar hit upp som blir spännande att öppna. =)
Var förbi pappsen i Ö-vik på vägen upp och de hade samlat ihop en hel stor sån här blå IKEA-kasse full med småkläder och skor, både massa nytt och lite från när mina småbröder var nyfödda. Så sinnessjukt bra!!! vi har inte handlat ett enda plagg ännu, så det kommer att komma mycket väl tillhands!!!
Blir skitroligt när vi kommer hem och kan sortera in allt i byrolådorna vi reserverat åt lillfisen... =) Det börjar närma sig nu...
97 Dagar kvar till beräknad födsel.... Jag är glad om han håller sig där inne i åtminstone 10 veckor till jag, han verkar ju som redan sugen på at ta sig ut...
Sambon tror däremot att det är en liten mamas-boy där inne som kommer att stanna så länge han bara kan.. dvs att jag går över tiden.... Nåjo, vi får väl se ve som har rätt =)
God Jul alla!!! och åter igen tack för alla fina kommentarer!!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0