Jobbigaste dagen hittills..

Skrivit av Tess: 2010-11-03 | 17:27:49

Det har varit en riktigt jobbig dag med smärta och oro.
Precis när jag skulle avsluta med min första kund i morse så kände jag första värkarna. Det gjorde riktigt ont, och självklart blir man rädd, men jag tänkte ändå nånstans att det säkert bara är nån slags förvärk, men ringde barnmorskan för säkerhetsskull samtidigt som smärtan vart värre.
Hon sa år mig att sätta mig i snabbaste taxin och åka till gynakuten, för värkar i v19 ska man inte ha.
Livrädd  lämnade jag jobbet och gjorde som hon sa, försökte få tag på min sambo också, men hans telefon är störd och funkar inte alltid, så honom fick jag inte tag på..

Värkarna började gå över, men de tog emot mig väldigt fort på Karolinska, och la mig på en sjuksäng i väntan på undersökning. Tillslut lyckades jag få tag på sambon som kom som en blixt, precis lagom till undersökningen.
Doktorn var lugn eftersom jag inte haft någon blödning, och så kände jag lite sparkar.
Hon kollade så att allt såg bra ut och det gjorde det, han rörde på sig och såg ut att må bra trots de tidiga sammandragningarna.
Nu är jag beordrad att ligga ner och ta det lugnt fram till måndag minst, och känner jag av fler värkar skulle jag komma in på direkten.

Skönt att veta att allt är bra, men gud så orolig och rädd man blir dessutom helt utmattad.. Nu ska jag bara ligga och försöka kopla av så gott det går, och underbara sambon tar hand om mig/oss ♥ han är den bästa!
Huvudsaken lillgrabben mår bra och det gör han.


Det viktigaste i livet♥



Kommentarer
Postat av: Jennie

Söta du. Ligg nu ner och låt sambon sköta om er! Det verkar vara en riktig lite buspojke därinne som ska bråkas med mamma redan nu.



Kram på er!

2010-11-03 @ 18:37:48
Postat av: Martina

Men usch, stackare, ta det riktigt lugnt nu!

2010-11-03 @ 21:04:05
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0