Gåkräkts och armvåldtäkt..

Skrivit av Tess: 2010-10-22 | 12:45:35

Var en mycket trött Tess som vart släpad ur sängen i morse, men barnmorskan kallade..
Två lyckliga norrlänningar gick ut i snöovädret och man hörde hur folk omkring suckade o plågades av denna vackra nederbörd i form av snöflingor.. Men inte vi, vi gillar´t!

Mysig bvc mottagning ca tre kvarter från vår bostad, helt perfekt!
Två barnmorskor tog hand om oss, en lite dryg dam som inte fått fömågan att le, och en sprallig liten studeranda barnmorska som log mest helatiden, henne gillade jag.. trots att hon tömde mig på flera liter blod och våldtog mig i armen med världens största nål.. Nu är jag blå i armvecket och kan lätt misstas för en knarkare för den som inte vet bättre. Ont gör de också.
Sen skulle de ha mig att kissa flera gånger på rad, och hur lätt är det när man redan kissat typ 100ggr innan man kom dit. Kom hem till mig på natten så kan jag kissa hur många gånger ni vill.
De babblade lite om hittan o dittan och gav mig en meterlång lista på olika sjukhus jag kunde välja att föda på!!
Hallå!!! HUR ska jag veta vilket som är bäst?
Självklart tyckte ju dom att deras egna bb var bäst, men tar man blodprov på det där viset där så vet jag inte om jag vill att de ska pilla så mycket på mig och framför allt inte det käraste jag har när den väl kommer ut..
Närmast är inte alltid bäst? ELLER? Dessutom låg deras bb i Danderyd, inte så nära heller..

Den dryga damen berättade lite om ultraljud och frågade om jag varit på ett sånt..
Nä, inte det där vanliga man blir erbjuden hos er, men det vill jag gärna också göra sa jag..
Så svarar hon lite surt, jaha och vad har du varit på för ovanligt ultraljud tidigare då?
Haha jag kunde inte hålla mig för skratt, hon var ju trots allt lite rolig den där, men helt oförmögen att le.
Jag berättade som det var att jag går privat också.

Besöket gick bra tycker jag, trots smärtan i armen och urdroppad kissblåsa. Om ca en månad ska vi få träffa vår ordinarie barnmorska som vi sen ska ha fram till födseln. Hoppas hon är en glad en iaf. Och om nån vecka så ska vi få gå på ultraljud igen. Kanske de ser om det är en tös eller pojk nästa gång =)

Vi tog en lite väl lång sväng förbi affären på väg hem, vilket innebar tom mage för mig, och sopbilen var i farten i området, så jag försökte det diskretaste jag kunde att snabbt gå och kräkas samtidigt, för att ingen skulle se och för att komma hem så fort som möjligt..
Hur vida jag lyckades med det diskreta får man väl fråga mina medfotgängare som kollade lite snett och undrade vad i h'vete jag höll på med.. Men hem kom jag... Tömd på blod, kiss och div maginnehåll..

Men vi har iaf snö i Stockholm =D






Kommentarer
Postat av: Chris Karinsdotter

Jag (vi) ska föda på KS Solna. Karolinska alltså. Men Danderyd är väldigt populärt och jag har hört massor av bra om bb där. Dessutom är det inte alls långt bort ;)

Förutom det så har jag varit inne akut på förlossningen på Danderyd ett par ggr och dom är VÄLDIGT proffesionella.



Nu kan man ju fråga sig varför jag väljer att inte föda där? :) Jag går på aurora på KS, därför blir det där jag föder :) Fördelen med Danderyd är ju dessutom deras BB-hotell.. pappan får alltså stanna kvar. Det är inte säkert att han får det på KS.

2010-10-22 @ 13:55:49
URL: http://chriskarinsdotter.se
Postat av: Chris Karinsdotter

Och Tess! Nu får du börja ta hand om dina bloggläsare och faktiskt vara på kommentarer du får... ;)

2010-10-22 @ 13:57:08
URL: http://chriskarinsdotter.se
Postat av: Angelica

Ja, för Norrland får fasiken ingen snö alls!

2010-10-22 @ 14:25:35
URL: http://angelican.se
Postat av: Martina

Vilken flashback jag fick! Hde helt förträngt att jag också gåkräktes en gång under graviditeten med dottern... Fattar inte att man kunde...

2010-10-23 @ 00:30:19
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0