Skötbord?

Skrivit av Tess: 2010-10-20 | 19:40:28

Ja, det börjar väl som bli dax att tänka på de praktiska sakerna nu när man gått in i 5e månaden. Men shit så svårt det är.. har börjat kika lite lätt på skötbord, och vi hade ju tänkt att vi skulle ha ett sånt här som man sätter på badkaret, men så kikade jag på en sån och sitter de verkligen fast ordentligt? Man vill ju att de ska vara ordentligt säkra.

tvättbjörnen basic - skötbord för badkar



eller ska man ha ett sånt här från ikea, men bökigt att fälla ut och ihop helatiden, den tar ju rätt mycket plats.. Nånting vi inte är bortskämnda med i den här lägenheten ;)

Tips någon?



Kommentarer
Postat av: Kussen Evelina

Har ett snyggt som du kan få låna om du vill.. en byrå typ.. Kanske inte så litet men det kan man juh stoppa kläder och alt i..

2010-10-21 @ 04:43:41
Postat av: Anonym

av erfarenhet med en liten så tror jag inte det finns tid eller ork att fälla ihop ett skötbord efter varje gång. Med en mini i hemmet får man springa rätt ofta in på toan för att byta blöja. En kompis har en sådan från ikea och den är inte så stabil kan jag tycka

2010-10-21 @ 12:47:12
Postat av: Emelie

Vi har fått låna ett som är kanon bra, ett vanligt vitt med hyllplan så man kan ha kläder under. och de tycker jag är perfekt så man inte kommer på att man måste springa till lillans garderob då hon/han ligger på skötbordet ;) har ni plats på toa så tycker jag ni ska köpa nåt liknande..typ ett sånt här http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70167218

min kusin hade ett sånt här de var också bra :) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29828090

2010-10-21 @ 20:42:53
URL: http://emelienorin.blogg.se/
Postat av: Anonym

man behöver inte skötbord! En handduk på sängen eller en filt+handduk på golvet fungerar minst lika bra och det tar absolut ingen extra plats!

Se till att lägga den "nya blöjan" under den gamla så riskerar du inte att få kiss&bajs på filten/sängen/soffan. Torka bara rumpan och den andra delen och sen drar du bort den gamla blöjan och den nya ligger redan på plats där den ska. Har funkat kanonbra för mig och jag har heller aldrig haft ett skötbort med mina 3 barn! :)

2010-10-21 @ 22:39:18
Postat av: starfucced.se

Skötbord är HELT onödigt! Det räcker med en sån där uppblåsbar "madrass" i "badmadrassmaterial". Så kan man byta var som helst, för då har man ett skydd man KAN skölja av om det skulle hända någonting. OM du nu MÅSTE ha skötbord, köp en sån där man har på väggen..som restauranger brukar ha, så tar det INGEN plats. Och lyssna på mig, jag har varit mamma längst;) Kram! ..och du, grattis. Till allt:)

2010-10-22 @ 09:49:35
URL: http://www.starfucced.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0