♫ ♪God morgon världen, vilken underbar dag ♫ ♪

Skrivit av Tess: 2010-09-27 | 09:11:42


Jag har pizza i min kyl, wokade grönsaker med stekt ris, korvstroganof o ris, choklad, yougurt, kött och sallad samt massor av glass i frysen.. o ändå är jag inte nöjd! Vad är det för fel på mig?
Det är tydligen straffet för att Eva bet i det sablarns äpplet..

Nu kan jag inte äta vettig mat. Oh nej, jag MÅSTE ha det jag är sugen på för tillfället det vill säga, det som poppar upp is kallen nu och då vill jag ha det NU! Inget annat gäller, och jag kan omöjligt styra det själv.
Så kan det vara, tur att jag hade jordgubbar också för det är jag sugen på NU!




















Kommentarer
Postat av: LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

Jag är också en 34årig tvåbarnsmorsa och har bloggat i två år. Jag har runt 2500 - 3000 unika läsare om dagen. 950 prenumeranter.



Vad bloggar jag om? Vardag, familjeliv, föräldraskap, genus, feminism, no poo, politik, trams, seriemördare... osv.

Min presentation säger: Jag använder inte shampoo och jag rakar mig inte under armarna. Jag brevväxlar med seriemördare och använder menskopp.



Mina tips är följande:



- Var intressant. Det går inte att komma undan. Man bör ha en personlighet som intresserar folk. Du kan inte ha en leffeblogg som bara tilltalar vänner och familj för då får du inga fler läsare än just vänner och familj. Knappt dem ens.



- Var passionerad om det du skriver om. Skriv om sånt som engagerar och berör. Människor vill bli upprörda, provocerade, arga, glada, inspirerade. Väck känslor.



- Stava rätt. Skriv snyggt uppställt. Det ska vara lätt att läsa.



- Ha en snygg och användarvänlig design. Tyvärr, det är inte bara innehållet som gäller. Utseendet måste även tilltala läsarna.



- Uppdatera ofta. Varva allvar med trams. Korta inlägg med långa.



- Var aktiv. Kommentera i andras bloggar. Men var relevant och håll dig till ämnet. Skriv på ett sätt som gör andra nyfikna på vem du är.



- Hora runt på olika bloggforum eller var aktiv på t.ex FL. Se till att höras och synas och ha alltid din blogg länkad i sidfoten eller profilen.



- Bli medlem på bloglovin. Se till att så många som möjligt gillar dina inlägg som är bra. Då hamnar du i rampljuset på deras "populär"-sida. Skippa bloggtrafik. Folk klickar in men klickar bort. Man får inte läsare på det viset.

2010-09-27 @ 10:50:06
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Postat av: Niklastiril

Very Grateful for your effort helping our industry in times when induviduals need to stay up with larger competitors. Thank You!!

2011-03-11 @ 07:50:44
URL: http://niklastiril.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0