Shit pommes..

Skrivit av Tess: 2010-09-27 | 19:18:28



Äntligen vare dags för mitt lata arsle att ta sig ett välbehövligt bad.
Står i hallen o borstar håret inför min tvättritual, kastar ett snabbt ögonblick på en hylla och ser att bilnycklarna ligger där, inget konstigt med det alls, men ett litet litet ljus tänds i lilla hjärnan min,
SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT
Parkeringen har ju gått ut för flera timmar sen, j***a s**t och alla svordommar i värden!
Har redan fått en böter förra veckan (man fick inte parkera där den 3e fredagen i månaden, och av alla dagar i månaden, när hittade jag den, jo såklar 3e fredagen i månaden)
och jag var inte speciellt sugen på en böter till..
På med kläderna, rofsade åt mig det närmaste, tanten på gården kollade lite snett på mig men som man säger, nöden har ingen lag.
Jag, i stövlar, lång jacka och håret spretandes åt alla håll springer för allt jag är värd till bilen (ostkroksform och kräkningar fick vänta)
Till min stora glädje tillika förvåning så har jag inte fått nå böter *puh* en halvtimme kvar tills man inte behöver betala mer, men varför ta några risker. Kastar i en femma och traskar nöjt tillbaka. Tanten kollar ännu mer på mig och undrar nog vart jag kom ifrån så pötsligt..

Tillbaka i trapphuset väntandes på hissen (bor för tillfället på 6e våningen) ringer min kära sambo och undrar vart jag håller hus.
För det första, att jag ens fick med mig mobilen ut!? Och för det andra, av alla två minuter på hela dan så valde han att komma hem just då jag var springandes som ett yrväder på gatan.
Vilken tajming!
Och just som jag kliver in i hissen minns jag ju, f*n jag har ju vattenkranen till badet på fortfarande...
Inte mycket att göra, bara att åka hissen upp, möta min fina kärlek å släppa in honom i vårt tillfälliga hem och hoppas på översvämning variant mindre.

Tur att jag är snabb som blixten, så det inte hann svämma över alls i badrummet ;) men eftersom sambon också ville bada så vart det ändå en o annan svallvåg på golvet, men vad gör det =)










Kommentarer
Postat av: Mia

Äntligen är du igång igen=)!!!

2010-09-27 @ 21:21:20
URL: http://miahh.blogg.se/
Postat av: Martina

Hehe det var det roligaste jag läst idag :-)

2010-09-27 @ 22:16:31
URL: http://ytterligare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0