Ledig dag igen!

Skrivit av Tess: 2011-01-07 | 11:01:18

Weeey, jag vart ledig idag! Det var så lugnt på jobbet så de sa att jag inte behövde komma in i eftermiddag om jag inte ville. Vilket nu resulterar i ännu en dag på Barkarby ;)
Var ju och shoppade järnet igår, på IKEA och på Babyproffsen. Det lustiga var att jag spenderade mer än dubbelt så mycket pengar på babyproffsen än på ikea =) haha Nä, men de hade super rea bla. 8 bodys för 200! kr. och sånna kan man ju inte få för många av, så jag köpte en del i olika storlekar så man har lite det första halvåret. Samt lite dyrare Lundmyr bebiskläder, men de är ju så fina.
Bland annat en sån här fin sovpåse, fast det står älskling på den, har en sån mössa till.
Bebishandduk med luva så man inte fryser efter badet måste man ju ha och lite annat smått och gott. Sen så fick jag en Babybox också, vilket är toppen!
Det är en sånhär smidig blöjhink med massor av smågrejjer och erbjudanden i bla blöjor, tvättlappar och amningsinlägg.
Så jag fick mycket för pengarna.
Däremot glömde de på Babyproffsen packa ner amningsbhn jag köpte i påsen, så jag måste dit idag igen och hämta den, men det var inga problem.
Dessutom har världens bästa Stina flyttat ner och behöver en tripp på Ikea, så jag kör väl ett rejs idag igen =) när man liks ska dit lixom =)
På Ikea igår vart det mest gardiner, handdukar och badrumsskåp, så vi får plats med alla prylarna...
Han har fått nåra lådor iordningfixade i byrån, men jag tänkte det kunde vara bra att ha lite bodys och sånt där man byter blöja också utifall att han bajsat ner sig eller så.. Gäller att vara förberedd  ;)
Jag har tidigare inte tänkt köpa så mycket såhär innan, men nu efter alla värkarna känner jag mig nästan lite stressad, känns som att han kan komma nr som helst och då är vi inte alls förberedda...
Babyboxen (blöj-sophink)
lite suddig bild på badrumsskåpet ;)
lite kläder att börja med..
Lilla "D" ville inte alls sova i natt, utan levde rövare nå jävulskt i magen. Gick upp lite och "vaggade" han till sömns.. Man ser, det börjar redan ;)
Dessutom så har ju pattarna börjat läcka sådär mysigt.. NOT.. så skulle verkligen behöva min nya bh med "läckage-pads" ;)
Ingen dans på rosor alltid, men hojja vad man längtar nu....
81 dagar kvar till beräknat.. Men som sagt det skulle inte förvåna mig om han bestämmer sig för att kika ut lite tidigare... Bara han bakas färdigt i ugnen först så är han så himla välkommen! ♥

Kommentarer
Postat av: carro

Vad mysigt med bebiskläder! :D

2011-01-07 @ 12:01:47
URL: http://carrobergqvist.blogg.se/
Postat av: Elsa

Snygg blogg!:)

2011-01-11 @ 18:16:12
URL: http://elsaarapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0