ännu en dag lider mot sitt slut..

Skrivit av Tess: 2010-10-22 | 22:10:15

Efter en bra dag på jobbet och lite småmagknip efter den efterlängtade McDonnalds middagen så kryper jag till kojs. Har tvingat sambon genomlida Idol, så nu borde det väl ändå vara hans tur att boss över tvn.. dvs se på sport =)
Lika bra för jag har en lång arbetsdag framför mig imorgon, så jag bör sova snarast. Dessutom har jag redan pulat i mig järntabletterna barnmorskan ordinerade vid sängdags.

Ser sen fram emot söndagen och en tripp med goa vänner på IKEA, äntligen ska det här hemmet se beboligt ut =)

Chris, vars hittar man den där oljan du snackade om?, sån måste man ju ha!
Hoppas allt är bra med er trots de akuta sjukhusbesöken.. Vad är aurora förresten? ;)

Funderade lite mer på det där med skötbord, o den jag tänker på är att vill man inte ha tillgång till vatten vid blöjbyten? iaf om det är möjligt lixom.. tänk om bebisen har skitit ner sig totalt, eller behöver tvättas ren ordentligt, så man får bort all gojs ;)

Jätte gulligt av dig kussen min att vi får låna ditt skötbord, men i ärlighetens namn så är nog bristen på plats för stor.. Som det känns så blir det nog ett badkarsstativ, om det känns stadigt nog.. känns ändå rätt bökigt att dra fram en dyna eller handduk på sängen varenda gång det ska bytas. känns som skönt med en fast station :) Men vad vet jag.. än så länge =)

God natt och tack för alla grattis förresten! ♥


Kommentarer
Postat av: Chris Karinsdotter

Hej igen! :)



Aurora är en speciell mottagning på KS, Juno heter detsamma på danderyd tror jag, där man går i samtal och planerar sin förlossning innan den sker. Aurora och Juno är för kvinnor med förlossningsrädsla eller annan rädsla. Jag är ju frukstansvärt livrädd för sjukhus och nålar och prylar när det gäller mig själv. Jag är inte rädd för själva förlossningen eller smärtan, men att förlora kontakten över vad som sker och "hamna i någon annans ägo" med nålar, kateter och ja , name it :) Så där får jag gå och träffa en Barnmorska (förutom min BM på MVC) och samtala kring förväntningar, orosmoment osv. Sen planerar vi min förlossning så när den dagen kommer vet alla vad som gäller ;)



Havandeskapsoljan kan du köpa i kostbutiker et cetera. Men jag köpte på min Åhlens city =) den är rätt dyr, men lätt värd det!

2010-10-22 @ 23:01:02
URL: http://chriskarinsdotter.se
Postat av: Maria-Therese

Hej! Det är nog Weledas olja som Chris pratar om.. =) Vi har den på Åhlens i lilla Birsta så den finns säkert på dom flesta Åhlens i sthlm! Biotherm har en kräm också som ska va superbra mot gravidmagar! Dom bristningar som blir av det hormoniella går ju inte att göra nåt åt, men det är ju skönare för magen att inte va torr och stram och få torrbristningar. =) kram M-T

2010-10-24 @ 21:19:10
URL: http://fotbollsfrun.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0