Professor Kalkyl...

Skrivit av Tess: 2010-09-27 | 11:55:44



Jag gjorde ett expriment...
Två dagar i rad har jag mått som den prinsessa jag borde vara. Vaknat med glatt humör och leénde som sträcker sig till örsnibbarna. Min kära sambo påpekade att det var kul att se mig gå upprätt igen...
Så till exprimentet..
På kvällen innan jag gått och lagt mig har jag tagit en tablett. Inte vilken tablett som helst, utan en åksjuketablett min barmorska tipsat om. Självklart ska den vara helt ofarlig för både mig och raketen.
Jag har vaknat hungrig som vanligt på natten, klivit upp och fyllt på magen men lugnt somnat om igen, för att sedan vakna trött i och för sig, men bra i övrigt!
Två tabletter = Två kräkfria dagar. WEEEEI

Så, igår när jag skulle gå till sängs tänkte jag testa om illamåendet verkligen var över en gång för alla, eller om det var tabletterna som hade ett finger med i spelet...

Resultat:
Jag sov hela natten, vaknade inte en enda gång, minns inte ens att jag drömt något. Jag har sovit som en stock helt enkelt.
Uppvaknandet började med att jag var nöjd över att ha sovit så länge, inte behövt kliva upp och äta och ändå må bra när jag vaknade.... Trodde jag ja...

Har gått som en ostkrok hela förmiddagen, försökt pula i mig lite sallad och en tugga kött till lunch, och nu ligger jag åter igen i sängen. Trött som en gnu och försöker att ligga så still som möjligt för att inte reta upp någon liten kräkreflex för då är det kört...
Nu ska jag titta på senaste Desperate Housewives avsnittet som kom inatt, sova en stund och tycka lite synd om mig själv, innan jag ska ta tjuren vid hornen och göra nått vettigt av den här dagen.








Kommentarer
Postat av: Chris Karinsdotter

Åh, Postafen? ;) Det hjälpte mig också, men det var som ett lotteri. Ibland hjälpte det mig och ibland inte. MEN något som HJÄLPER är Lergigan comp. Den har jag fått utskriven från en läkare på MVC och jag tar en tablett om dagen. Ska jag jobba tidig morgon så jag börja klockan 7.00 tar jag även en innan jag går och lägger mig. Så märker du att du börjar kräkas igen och må kasst, säg att du vill ha Lergigan Comp. Den tabletten är en ängel i tablett form ;) Och helt ofarlig.



Kram!

2010-09-27 @ 12:46:33
URL: http://chriskarinsdotter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0