Hönsmamma

Skrivit av Tess: 2011-04-22 | 11:06:46



Det är underbart att vara mamma till den här fantastiska lilla varelsen. Han är nästan för snäll med oss. Gnäller knappt när han vill ha mat, o ibland får man nästan väcka honom när det är matdax på kvällen.
På nätterna vaknar jag av att han ligger o rör sig o gapar efter sina små händer o då vet man att det är mjölkmaskinen som gäller. Vi har sån himla tur som har en sån snäll liten pojke.
Blöjorna går åt som bara den för allt som kommer in ska ju ut igen.. och gärna precis när man satt på en ny blöja, då brakar det till, så är det bara att byta igen. Men vad gör det =)

Det bästa är nog ändå vagnen, där sover han som en prins och tycker det är jätteskönt att åka omkring i det fina vårvädret..
Trots att morsan är värsta hönsmamman och ska kolla så han inte är för varm typ var 10e meter.

Jo, jag är verkligen värsta hönsmamman, eller lite fjåsig som min sambo säger ;)
Kollar han helatiden så han har det bra.
Det är nog ändå värst på natten, då ligger jag precis brevid hans säng, så jag kan se att han andas helatiden.
Första nätterna tvingade jag sambon att sova i skift så vi kunde ha full koll, nu låter jag iaf honom sova så ligger jag på halvsömn o är på min vakt helatiden..
Funderar på att skaffa ett andningslarm, men alla barnmorskor jag pratar med avråder mig skarpt, så man blir lite förvirrad.. Sen finns det ju så många olika sorter.. och tydligen så fellarmar de rätt ofta..!?
Det senaste jag hörde var att sova med napp skulle vara bra, men han är inte så förtjust i den, så det funkar inte så bra..
Anledningen till min extrema oro har att göra med att en nära släkting till mig miste sin 3 månader gamla dotter i plötslig spädbarns död för snart ett år sedan.
Det är så fruktansvärt och jag kan inte ens föreställa mig den otroliga smärta och sorg de var med om..
Ens barn är verkligen det käraste man har ♥




Just nu ligger guldklimpen min här brevid o bara myser. Jag kan spendera timmar på att bara titta på honom.. Hur ska man nånsin få nånting gjort?

Påsksnygg =)
Morgonmys hos pappsen ♥






Självklart är det förbjudet att kopiera bilderna utan tillåtelse ©


Kommentarer
Postat av: Emmy- Mamma till Jack och Link



Åh va fin han är!

2011-04-22 @ 11:49:44
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: mamma/mormor

mormors goding...saknar honom/er....pussar i massor!

2011-04-22 @ 13:11:37
Postat av: Else

värdlens finaste baby. farfar kommer alltid hit för att se lillen. han är också sååå stålt. hoppas vi får snart träffa honnom och er.

2011-04-26 @ 06:44:32
Postat av: Kussen Evelina

Grattis till er goklimp..! Din mamma sa att ni redan har ett andningslarm.. men men skitsamma.. Barnläkaren som pratade med oss efter Leah dött sa det, att "nästa gång" så får man ett av landstinget.. jag är absolut inte ute efter att skrämma dig/er men köp ett sånt som landstinget har, det är nog värt vartenda öre.. Och hellre det larmar en gång för mycket än en gång för lite! Önskar verkligen inte någon denna smärta!!!! Kramar

2011-04-28 @ 01:26:42
URL: http://evelajnoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0