Vilken härlig morgon!!

Skrivit av Tess: 2011-04-29 | 08:43:57

Om, jag säger OM det fortsätter som det gjort under gårdagen och den här natten i fortsättningen så är det ju fantastiskt!!
Diesel har bara vaknat nåra ggr inatt och velat ha mat o blöjbyte, och jag känner mig utvilad och rätt pigg för en gångs skull. Vi har haft en mysig natt alla tre tror jag, jag har matat o pappa rapar som vanligt ♥
Vet inte vad det är, men sambon är mycket bättre på att få upp luften ur magen på lillfisen än vad jag är, jag har inte rätt teknik.. Men så står jag ju för maten, så nån rättvisa måste det ju vara =)

Men rapningen är rätt viktig, för annars kräks han så mycket lillstackarn. Men BVC sa att vissa barn kräks mycket och eftersom han går upp så bra i vikt och äter helatiden så är det ingen fara alls, förutom att mammsen tycker det är lite obehagligt för lillhjärtat.
Dessutom blir det MASSOR med tvätt!!
Så mycket som vi har tvättat sen Diesel kom har vi nog inte tvättat sammanlagt sen vi flyttade hit =) Men det blir ju bara två halvmaskiner på 30min varje gång, så det är inte speciellt jobbigt. Dessutom luktar kläderna så gott efterråt, vi har hittat ett toppen sköljmedel som är skonsam mot huden, och ändå doftar ljuvligt.


Skulle vilja gå ut på en jätte lååång prommenad idag, men det är ju så svårt när Diesel vill ha mat lite titt som tätt, och det är svårt att förutsäga när. Nappen funkar bara en kort stund, om den ens stannar kvar i munnen det vill säga, han är rätt duktig på att spotta ut den eller dra bort den med små nävarna.
Så jag antar att det får bli två halvlånga prommisar, med matpaus hemma i mellan.
Jag har lite svårt att sätta mig offentligt och amma, jag vet att det är helt naturligt och jag tycker inte alls det är konstigt när jag ser andra amma sina barn öppet, men jag känner mig obekväm i situationen och vill skyla mig så mycket som möjligt...
BVC sa nu när vi var där att det är ju så fint väder ute nu och att nu kan man ju amma utomhus när det är behövligt, men det känns inte riktigt som att jag bara skulle kunna sätta mig nånstans o göra det.. inte än iaf, men man kanske vänjer sig så småningom, och det finns ju filtar man kan täcka för med.. men nja..
De senaste två storhandlingarna jag o sambon haft på ICA Maxi har jag fått tatt Diesel och sprungit in på toa för att snabbmata lillfisen så han är nöjd ett tag till tills vi kommer hem..
haha så där sitter jag på toalettstolen o matar och känner mig stressad över att ockupera toaletten för nån annan stackars nödig handlare.. men What to do lixom?
Hur gör ni andra mammor??????


Ja, vi får väl se om gofisen sover lika mycket idag som han gjorde igår, då kanske jag hinner få nånting gjort här hemma också, om jag inte väljer att sitta o titta på underverket hela dan istället det vill säga..
Man kan verkligen sitta o titta på han hur länge som helst, och vips så har halva dan gått..
Men nu är det helg! och min Underbara fantastiska sambo sa imorse; jag har ingen aning om när det är morsdag, men jag tycker vi säger att det är morshelg den här helgen för att du gjort det så bra den här veckan.
Är han inte världens bästa så säg.. Gud vad jag är glad att jag har honom, han är guld värd.
Världens bästa pappa är han till Diesel också, det är underbart att se honom med sin son, ♥ Vår son ♥ =D


Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag är så lyckligt lottad!!!!

©
©
UNDERBART♥

Kommentarer
Postat av: carro

<3 <3 <3

2011-04-29 @ 10:35:30
URL: http://carrobergqvist.blogg.se/
Postat av: angen

Man vänjer sig vid ammningen, jag smög också undan i början. När vi var i sthlm så fanns det amnings rum vid toaletterna på hötorget. Där g-Star butiken ligger. Så dit kan man gå om ni är på stan :-)

2011-05-01 @ 12:30:14
URL: http://angenf.blogg.se/
Postat av: Malin Molander

Hej Terese! Gud vad fina ni är. STORT Grattis till eran underbara son. Jag tycker att det är roligt att följa din blogg och se allt underbart som händer i ditt liv. Kram Malin

2011-05-03 @ 02:27:43
URL: http://malinterese.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0