Ett steg åt rätt riktning..

Skrivit av Tess: 2011-03-18 | 12:09:44

Inatt har jag fått känna på hur det är att ha barn kan jag säga..
Vaknade av att det var ett jädra liv i kulan. Klev upp och tog mig en macka och toalettbesök.
Gick o la mig igen, men näpp stora protester, så det var bara att kliva upp o vandra omkring i lägenheten för då vart det lugnt.. provade åter igen att lägga mig, men inte då, han skulle minsann vaggas den lille rackarungen, så där stod jag, mitt i natten trött som få med kulan i vädret o vaggar o vaggar..
Kom ut nu säger jag så ska jag vagga omkring dig hur mycket du vill älskade lilla fis ♥



Var ju som sagt hos Barnmorskan igår och mycket riktigt nu var han bannemig fixerad, ordentligt också..
Men det var ju ingen garanti på att han skulle komma snart sa hon o släckte det lilla ljuset av hopp som kom över mig..
Å andra sidan sa hon också när jag berättade att det fanns då inte minsta lilla tecken på att han skulle vara på väg att det kan ske bara sådär, från 0 till 100 på en grisblink.. (ja hon använde väl ordvalet från en dag till en annan)

Sen tyckte hon minsann att vi skulle boka en ny tid om två!! veckor igen...
Men hörre du då tänker inte jag komma för då ska jag ha fött barn talade jag om för henne, men visst vill du boka en tid så kan vi göra det..
Hon bara skrattade o sa att hon får väl förbereda sig mentalt om det skulle vara så att jag dyker upp den tiden ändå..
För då lär jag vara måttligt less kan jag be att få tala om..
Vill inte ens tänka på att gå övertiden, börjar bli orolig för att det är en heffaklump jag ska klämma ut isånnafall....
Men men det är ju en vecka kvar till datumet går ut iaf och som det känns just nu lär han stanna kvar till dess..
Och jag som ville han skulle komma till att min mamma kommer hit på tisdag..

23e tror Jennie
24e tror Frida
26e tror Carro (syrran)
30e tror Jessica
31a tror Anton


vi får väl se om det är nån som får rätt... när tror du? =)
Jag vågar inte ens gissa, men 1a april, skulle inte förvåna mig!!!!




Nu ska jag spatsera till affären för att inhandla kassler..
Köpte en finfin ugnsform igår så nu kan vi äntligen göra min sambos fantastiska vegetariska lasagne och min berömda (mammas recept) kassler med annanas, ris o ostsås.. äntligen lite varriation i middagen...


Kommentarer
Postat av: Jessica Liv

jag gissar på den 30/3 :-)) <3

2011-03-18 @ 13:05:25
Postat av: carro

Åh, jag vill också ha det receptet! Det var svinlängesen jag åt det ju! Det vart jag jättesugen på nu! :D

Förresten tror jag på att bebisen kommer den 26 mars! Det är ett datum som känns rätt helt enkelt! :D

2011-03-18 @ 14:09:09
URL: http://carrobergqvist.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tror också på 1 April! Vet inte varför?! Men hoppas på tidigare för din skull! Börjar kännas rätt färdigbakat nu va?! Det gör det här iallafall! Lycka till om vi inte hörs nått innan det är dags!! Kram kram /Malin

2011-03-18 @ 18:16:03
URL: http://malinhagglof.blogspot.com
Postat av: Malin

Försvann min förra kommentar? Jag tror på den 1 April! Vet inte varför? Men hoppas på tidigare för din skull! Börjar kännas rätt färdigbakat nu va? Det gör det här iallafal! Lycka till, ifall vi inte hörs nått innan det är dags! KRAM /Malin

2011-03-18 @ 18:18:32
URL: http://malinhagglof.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag gissar på 25/3 :) / Sandra Wallberg

2011-03-18 @ 23:05:23
Postat av: Martina

20 mars tror jag (hoppas jag för din skull :-)

2011-03-18 @ 23:28:23
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Kempe

På min födelsedag den 4 april tittar han ut!

2011-03-22 @ 20:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0