♥ Mamasboy ♥

Skrivit av Tess: 2011-05-26 | 21:46:28

Det här är den största kärleken av alla! Min älskade son ♥



Bloggen har inte funkat på ett tag så det har varit väldigt svårt att få in ett inlägg den senaste veckan, dessutom funkar ju inte den här skitbloggen varken på iPhone eller iPad... Funderar allvarligt på att byta blogg...
Men vilken är bäst? tar gärna emot tips!


Den senaste veckan har vi iaf fixat tokpunkat vi hade på vagnen.. Gud vad handikappad man är utan vagn, visst man har ju bärselen, men det går ju inte att gå i affärer då och hur roligt är det att gå ut på långpromenader..
Nä som tur var fick vi akutfixat ett nytt däck hos en cykelverkstad här i närheten. 400-spänn, men bättre det än att måsta köpa en helt ny vagn..

Vi har varit på flera mamma-träffar vilket är hur trevligt som helst! Super goa tjejer och skönt att surra med folk i samma bebisbubbla som en själv, och som man känner igen sig alltså =)

Vi har haft "familjehelg" förra helgen så vi bara myst på, jag Diesel och sambon. Sambon jobbar så mycket på veckorna så man får passa på att rå om honom om helgerna då han är ledig =)

Dop planerna börjar falla på plats och nästa helg gäller det. Det ska verkligen bli jätte spännande och roligt!
Min kära farbror ska sjunga två superfina låtar, och jag kommer böla ögonen ur mig. Jag har blivit såååå himla blödig på senaste tiden..
Häromdan satt jag i soffan med Diesel sovandes i famnen och började grina bara sådär för jag är så lycklig att han är min... Bölmorsan ;)

Säga vad man vill, men det är verkligen det största i livet att få barn, det förändrar ens sätt att se på livet.
Man är konstant orolig men också lyckligare än man någonsin kunnat drömma om.

Det här är bäst-ställningen tycker Diesel, då han kan kika runt hur mycket han vill.

Han är så himla vaken nu för tiden, och en riktigt glad liten rackare, och som han "surrar" och ler :) Det är så himla roligt att se hur han växer och utvecklas.
Nu väger han 5360g och är 58cm lång mammas goklimp! Det märks på kläderna, han har redan vuxit ur en massa, måste börja inhandla större storlekar nu, för fort går det =)

snackarn ;)



Idag har vi suttit nån timme i humlegården o solat.. eller ja jag har och Diesel har legat i vagnen o sovit. dessutom hann vi med både matning o blöjbyte där i parken. Jag är så stolt över mig själv som kommit över min rädsla att amma inför folk. Jag menar, min unge vill ha mat, vad ska man göra lixom? Det är bara att mata, och är det nån som tar illa upp får dom väl glo åt nått annat håll då..
Mina pattar är inget annat än mjölkmaskiner nu så är det bara =)




Diesel sussar sött i humlegården =)

Han sover hur bra som helst i vagnen ute.. synd att vi inte har någon balkong, och vår innergård suger pung för där är det skugga hela dagen, så då fryser jag ihjäl om jag ska sitta där o uggla..



Imorgon äre helg igen.. weeei det innebär kvalitetstid med hela lilla familjen ♥

jag har copyright på alla bilderna ©

Kommentarer
Postat av: Elin

Visst är det underbart livet som mamma! Åh gud vad söt han är lille Diesel :)

2011-05-26 @ 23:07:08
URL: http://elinsjostrom.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag rekommenderar öppna förskolor också. Redan vid Diesels unga ålder :-)

Bra ställe att öva sig att lyfta huvudet från magposition eftersom det är så spännande med de andra bebisarna.

Många ställen har speciella tidpunkter då de bara har barn under 1 år (alltså de som inte rör sig så snabbt).

Jag brukar gå till den som ligger i Sätra, Familjens Hus.

2011-05-27 @ 23:05:28
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Angelica

Men herrgud vilken sötis..jag blir rörd bara jag ser bilder på en bebis..hihi!

hoppas ni mår bra!

kram

2011-05-30 @ 23:44:44
URL: http://angenf.blogg.se/
Postat av: Jennie Damevska

Hej! Halkade in på din blogg när jag sökte under bilder och "värkar" på google. Skön blogg.

Kikade tillbaka i arkiven och såg din magbild på bristningspunkt - herregud så stor mage du hade! Sen var du i och för sig smal i dig själva. Och du hade en stor gosse i magen. Måste dock varit tungt med maggen.



Grattis i efterskott till er söta son!



/Jennie

2011-12-02 @ 14:57:19
URL: http://www.minbebis.com/blogg/jenn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0