Bajskalas!

Skrivit av Tess: 2011-05-18 | 18:01:56

Det vart en prommis igår iaf.. trodde ju att det hade slutat regna.. och det hade det, men bara för en stund.
Mötte upp stina efter jobbet och vips så kom storskuren.. vi skyndade oss in i västermalmsgallerian och jag tänkte passa på att förnya garderoben.
Tog med mig allt av intresse till provhytten, men det enda jag kom fram till var att jag får nog vänta en månad till och ta nåra fler promenader innan jag ska känna mig bekväm i en provhytt igen..
Jag, Diesel och Stina mötte upp sambon och inhandlade en riktigt god festmåltid och efterätt såklart.. vi får nog göra det till två månader istället.. men gött vare =)


Idag tog jag och Diesel en ordentlig sovmorgon. Gick upp och åt frukost med sambon innan han for till jobbet, men sen gick vi och la oss igen... halv tolv vaknade vi!!! Så skönt!
Sen tog vi och badade lilla mysproppen och sen fick han ligga på sängen och lufta lillstjärten... big misstake! Kiss överallt! jippii!! Men det hade man ju kunna räkna ut med arslet ;)

Sen tog vi en prommis till karlberg och upptäckte att vi har tokpunka på en däcket... hoppas pappan kan fixa det när han kommer hem, annars blir det inte mycket till promenader, eller ja får väl använda bärselen då, eller så blir det den tokroliga utgifen att skaffa ny barnvagn.. NOT! Nu förlitar vi oss på pappans lagningskunskaper eller att det finns ett extra hjul att införskaffa...

Nu på eftermiddan har Diesel haft lite ont i magen och inte riktigt fått ut det han har velat i blöjan, vilket ha inneburit en ledsen liten pojke som mamma försökt trösta. Slutade med att vi somnade bådatvå =)
©

Sen när vi vaknade Diesel fick mat och äntligen fick han ur sig allt i blöjan.
Jag tänkte vara lite smart och ta av brallorna på pojken för att undvika läckage i kläderna medan han tröck på för allt han är värd..
Smart tänkte jag.. MEN..
Jag trodde han hade gjort klart i blöjan och tänkte byta.. jo men visst så fort jag släpper lite på blöjan så kommer det mera.. och mera.. nu har vi bajs överallt! och inte nog med det, eftersom jag måste lyfta på benen på honom så mycket för att torka och försöka undvika ännu mer läckage på lakanet så vips så komer det en hel pöl med keso ur munnen på en nu mer superlycklig liten pojke som inte alls har ont eller är kinkig mer...
Mamma får rädda det som räddas kan, och boka tvättid snarast..
Men att se sin lilla nakenfis sprattlande och superglad.. ja det gör en varm i mammahjärtat och jag är lycklig över att det är just jag som får ta upp resterna av det här bajset och kräks kalaset ♥

(bilderna är förbjudna att kopiera utan tillstånd) ©

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja sötare pojke får man leta efter!

2011-05-18 @ 19:29:17
Postat av: Elina

Söta bilder och snygg header! :)

2011-05-19 @ 16:33:50
URL: http://volanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0