Kärlek!

Skrivit av Tess: 2011-04-28 | 12:03:57

Man blir så himla lycklig när man ser det vackra lilla nyllet man skapat, det här är kärlek! ♥
Det händer så mycket helatiden, men hinner knappt med sig.
Diesel äter mest hela dagarna som det ser ut nu, och det märks både i blöjan och på vågen =)
Han väger nu 4280g så han har ökat rejält, vilket är toppen! Han har också hunnit växa 3cm. På BVC sa de också att han var väldigt vaken för sin "ålder". En pigg liten kille alltså =) Men det innebär också att mamma inte får så mycket gjort på dagarna. Jag ser ut som en tok o hemmet ser ut som ett bombnedslag och det blir till att vara snabb med matlagningen till middan, o lunch, ja det äter jag om jag hinner, annars blir det en snabb frukt eller macka om jag har tur =) (fast idag har han sovit jätte mycket såhär på förmiddan så nu har jag fått i mig bra med käk) =)
(har tryckt i mig en godispåse om dan nu under påsken ungefär.. men nu är det slut med det)
Köpte en babysitter för att Diesel ska kunna vara med när jag grejar, men han är inte allt för förtjust i den ännu så vi myser mest i soffan tillsammans han o jag medans pappa är på jobbet och längtar efter oss =)

Igår tog jag den första långprommisen i mina nya skor (reebok toner) har varit prommisar i converse tidigare, men nu ska kroppen formas hade jag tänkt..
Jag kan då säga att min mage är inte alls platt och smal som tidigare, men vadå, jag födde barn för två veckor sen, så det är ju inte så konstigt kanske..
Men jag har ett mål. Till Juli hade jag tänkt komma i hyffsad form iaf. Men ärligt talat så lider jag inte speciellt av det än så länge. Jag har ju fått världens underbaraste goklimp utav det så det är lätt värt lite extra hull runt midjan =)


Han är fortfarande väldigt snäll med oss, men är väldigt gosig och ligger helst i famnen helatiden, så det blir inte så mycket annat gjort som sagt, men vad gör det när vi har det så mysigt =)
Han sover super om nätterna och äter ungefär med 2,5 timmars mellanrum och då ligger han mest o vrider på sig o gnyr lite. Sen somnar han gött vid "maten" när han är färdig, och då är det dax för blöjbyte såklart, men han sover oftast igenom de också.. Inte speciellt besvärlig kille det här inte ♥
Men nu längtar vi till helgen då pappa får vara med oss hela dagarna. Nu har jag varit så trött när han har kommit hem så han har suttit o myst med Diesel hela kvällen och jag har slocknat i soffan på direkten. Det är så mycket lättare för mig att slappna av när jag vet att sambon har koll på Diesel. Som sagt är jag väldigt orolig för det här med P.S.D. av förklarliga skäl.


Lägger upp lite bilder på gofisen så släktingarna i norr får se, och som sagt är det förbjudet att kopiera dessa bilder utan tillåtelse!







Kommentarer
Postat av: Sandra w

Han är så otroligt söt :)

2011-04-28 @ 17:16:11
Postat av: Else

Man får aldrig nog att se på honom, känner nästan doften hans :)

Han är värd så fina föräldrar som ni är, kramar från farmor och farfar

2011-04-28 @ 19:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0