Världens bästa vecka!

Skrivit av Tess: 2011-04-17 | 20:41:41



Imorgon har Diesel funnits hos oss i en hel vecka, den absolut bästa veckan i hela mitt liv!
Det har inte blivit allt för mycket sömn, men vem vill sova när man kan ligga o titta på den här lilla varelsen dygnet runt...
Det är knappt så man kan tro att det är sant, är han verkligen min, har jag gjort honom..
Min alldelses egna lilla mäniska ♥

Jag har inte ens hunnit gått igenom förlossningen mentalt i min egen skalle ännu, men ja, den kommer så småningom.

Varje dag är en upplevelse, man lär känna något nytt om sin son helatiden, men det är inte allt för lätt att få till nån form av rutiner, men det kommer väl så småningom..
Han är iaf hitills otroligt snäll, inge gnäll eller skrik alls nästan, vilket är skönt, för det skär i mammahjärtat när han gråter.
Han gnyr till lite när han vill ha mat o börjar smaska på smånävarna sina, då är det bara fram med mjölkmaskinerna.
Han tog bröstet direkt när han föddes, och har haft ett bra grepp sen dess, inga såriga bröstvårtor här inte, vilket jag är väldigt glad över..
Däremot så gjorde det sinnessjukt ont när råmjölken rann till o blev riktig mjölk. Jag trodde brösten bokstavligt skulle explodera, så jag var tillslut tvungen att stå i duschen med rinnande varmvatten o handmjölka för att lyckas släppa någorlunda på trycket.. Febrig o hängig vart jag också, men som tur var gick det över efter en dag.
Nu funkar det jätte bra, och han är ett riktigt matvrak.. Vilket märks på antalen blöjbyten per dag också.. mästerskitarn ;)
Dessutom har man ju fått erfara den klassiska pojkduschen ett antal gånger vid blöjbytena, och man blir lika förvånad varje gång.. men så ser han sådär oförskämt nöjd ut också när han lyckats kissa ner mamma för 5e gången =)
Däremot var jag nog aldrig beredd på den så kallade 4e dagens hormonkarusell.. Jag lipade helatiden o när sambon frågade vad det var så kunde jag bara svara : jag är såå lycklig. Och tårarna sprutade helt okontrollerat titt som tätt, för ingenting.. Inte alls konstigt sa Barnmorskan som fick sig nåra grinattacker under vårt återbesök och pku-test i fredags..
Han hade bara gått ner 130g så det såg jätte bra ut.. vi får se imorgon när bvc kommer på besök om han lyckats vända redan och hulla på sig, vilket jag skulle bli väldigt förvånad om han inte gjort, så som han vräker i sig =)


Min mamma har som sagt varit här i nåra dagar och tagit hand om oss, vilket har varit GULDvärt!! Hon är bra Diesels mormor ♥
Skönt att ha någon med så mycket erfarenhet o kunskap (mor till 4) i närheten såhär i början.
Dessutom har hon skämt bort oss totalt med sjukt god mat, städning o allt annat praktiskt. ♥
Idag var resten av familjen (utom syster Carro som kommer imorgonkväll) här på snabbbesök för att spana in mästerverket vårat också =)
Är ju så svårt när man bor så långt borta från familjen, men mysigt att de kom..


Just nu ligger mina två favoritpojkar o myser i soffan och man kan inte annat än le.. hur kunde jag bli så lyckligt lottad?



Kommentarer
Postat av: Emmy- Mamma till Jack och Link



Sorry har haft mycket och missat detta helt, men herreguuud va fin han är!!! Och vilket coolt namn, jag gillart!



2011-04-17 @ 20:53:39
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Carro

Det ska bli så himla mysigt att komma ner och mysa med er! :D

2011-04-17 @ 21:33:02
URL: http://carrobergqvist.blogg.se/
Postat av: Angen

Huga!

Gud vad man längtar till nästa nu =)

GRATTIS!

vad fin han är.



Ha de underbart och njuuuuut!

Kramar

2011-04-18 @ 07:21:06
URL: http://angenf.blogg.se/
Postat av: Marie

Stort grattis till fina killen!

Jag brukade följa din förra blogg och den här men sen blev det tyst ett tag... så när jag råkade klicka in på den häromdan (den låg under mina favoriter) så såg jag att den var uppdaterad OCH att du snart skulle föda. Spännande värre! Har varit in varje dag sen dess... =)

Jag gick btw och klippte mej hos dej när du bodde här i Sundsvall (har aldrig varit så nöjd med håret som då, haha!). Hursomhelst, stort grattis igen! Det är verkligen ett previlegium att vara mamma, är själv mamma till två töser och livet har verkligen blivit annorlunda i bara positiv bemärkelse!

Må så gott och njut - bebistiden går alltför fort!

Kramar Marie i Sundsvall

2011-04-18 @ 13:59:33
Postat av: Else

sååå fina ni är och nu liknar han dig. njut av full hjärta för det är du värt.

Kram,

2011-04-18 @ 22:26:10
Postat av: Martina

Jag bara satt och log mig igenom hela inlägget!

Känner igen mig i alla känslorna.



Ett tips angående pojkduscharna. När du lyfter på framsidan av blöjan vid byte så kolla vilket "läge" hans lilla snopp är i. Jag lärde mig ganska snabbt att se om det var fara för att få sig en dusch och då fick man helt enkelt vänta lite med blöjan på glänt (det blir lite kallare därnere och då verkar de kissa...) :-)

2011-04-18 @ 22:41:40
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0