Bakar o bakar...

Skrivit av Tess: 2011-02-10 | 10:12:18

Bakar på den lille sprattelgubben i magen, men tog mig också tid igår att tillsammans med sambon göra lite fler biskvier, för trots misslyckandet förra gången så vart de rätt goda. Och vi skulle få finbesök av finStina så jag rev mandel, medans sambon hamrade mandlar.. så bidde det en bra mix i bottensmeten..
Och jag måste säga, övning ger färdighet, den här gången vart det riktigt bra!!!!
Dessutom har jag fått nån slags dille på varm choklad med grädde (och gärna lite bitar av vit choklad i)
mmmm mumma!!!



Igår var vi på andra delen av föräldrautbildningen, vilket var jätte trevligt. Däremot tycker jag de flesta verkar så himla rädda inför förlossningen..
Kanske är det för att jag redan fått en liten försmak på hur det kommer at vara, jag vet inte, men jag känner mer att när det väl sätter igång, wohooo nu kör vi!! Kommer snarare bli otålig när det tar sån tid ;)
Jag är sjukt peppad och ser fram emot det massor. Självklart fattar väl jag också att det kommer att göra skitont (vid värkarna jag hade sist trodde jag att jag skulle dö och skrek kejsarsnit, kejsarsnitt)
men nu är det ju helt okej om han kommer, så då vill man ju bara köra på, och det är ju värt det i slutändan, tänk när man får upp det lilla knytet i famnen för första gången... Jag längtar!!!!!


Imorgon ska jag till barnmorskan igen, och vi ska prata förlossningsplan. Jag är klar med min!
Har skrivit ner allt och känner mig riktigt nöjd, men det ska bli skönt att få lyssna lite på lillhjärtat och kolla så han växer som han ska.
Dessutom ska min mamma följa med ♥
Hon är på besök här i storstan idag till imorgon, så det blir myspys att få umgås lite med henne.



Idag ska jag hänga med Stina, bara hon vaknar någon gång. en annan har ju varit vaken sen halv sju...
Skulle behöva städa, men det känns så fruktansvärt meningslöst. Har dammsugat varenda dag sen vovven kom, men inte syns det, på kvällen ser det precis lika dant ut.. men jag kör väl en vända till med dustsuckern så kör vi stooooorstädning på lördag efter han åkt hem till sin mamma och pappa som efter 2 veckor i thailand kommer och hämtar honom.
gud vad tomt det kommer att bli, man har ju som vant sig vid att ha hans söta små ögon tittandes på en vid sängkanten när man vaknar på morgonen =)

Kommentarer
Postat av: Carro

skicka upp en biskvi till Umjo också, jag behöver lite uppmuntring! :D

2011-02-10 @ 11:26:13
URL: http://carrobergqvist.blogg.se/
Postat av: Fia

Ser underbart smaskigt ut ju!

2011-02-10 @ 14:51:31
URL: http://fialotten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0