Talanglös!

Skrivit av Tess: 2011-02-01 | 15:15:24

Jag är då helt talanglös på att baka, alltid misslyckas jag med nått...
Försökte mig på att göra chokladbiskvier efter att ha sett ett vad jag tyckte verkade vara ett rätt enkelt recept.

Började med att tokhacka mandlar till bottensmeten, vilket tog tid men gick bra, och bottnarna vart ju skitabra.. wohoo..



bottnarna innan gräddning..



Sen skulle jag göra själva smörkrämen och det var väl där jag gjorde fel kan jag tänka mig.. Värmde upp smöret lite för att det skulle bli lättare att röra ihop krämen, vilket då resulterade i att den vart rätt lös..
Så sen när jag skulle doppa bottnarna med smörkrämen på i den smälta chokladen så lossnade krämen o ville ner i chokladen.. jävla skit!
Så jag stoppade in dom i frysen ett tag så de stelnade lite innan jag doppade resten i chokladen igen och.. ja okej vart det väl antar jag....


De smakar gott iaf, sen hur de ser ut får väl vara =)
Däremot har jag ätit så mycket smörkräm och choklad så jag mår alldeles illa.. Hua jag vill inte se kakjävlarna nå mer!!!


Kommentarer
Postat av: Martina

Mmm de såg verkligen mumsiga ut iallafall!

2011-02-01 @ 22:59:03
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0