Hemma igen efter några dagar på BB Stockholm

Skrivit av Tess: 2011-01-12 | 13:30:24

För att inte oroa någon så kan jag ju börja med att säga att allt är bra, lilla "D" mår prima och så gör mamma och pappa också!
Söndagen var en äventyrlig dag kan man ju minst sagt säga...
Vi bestämda oss för att gå ut och käka lite på Vapiano, jag, sambon, Davve o Stina.
Mycket lyckat måste jag säga om man ser till maten och den biten =)
Jag hade precis fått i mig den utsökta efterrätten när jag började känna lite sammandragningar. Vilket i mitt fall inte alls är speciellt ovanligt nu för tiden.
Däremot vart det bara värre och värre, smärtsammare och tätare..
Till slut låg jag på en jacka på golvet i riktiga värkar med 2sekunders mellanrum. Sambon hade förlossningen och ambulansen i telefon och hela personalen på Vapiano var engagerade.
Jag har lite svårt att minnas händelseförloppet eftersom det var rätt omtumlande och gjorde ordentligt ont.. Men ambulanspersonalen var övertygade att jag höll på att föda och jag fick lustgas på väg till sjukhuset.. (Vilken befrielse, trots att det inte tog bort värkarna så var det lättande)
Vi blev mycket väl mottagna på sjukhuset och jag fick sprutor i benet, dropp och de kollade om han var på väg ut..
De gjorde alla möjliga sorters tester och när sprutorna började verka så avtog värkarna och jag kunde slappna av..
De konstaterade att jag inte höll på att föda för tillfället iallafall men gav mig nån spruta som skulle skynda på "D"s lungutveckling utifall att han skulle vara sugen på att titta ut lite tidigare..
Har varit under ständig kontroll de närmaste dagarna, och vi har kunna känt oss mycket trygga.. Värkarna har kommit lite nu och då, men som det verkar så är han inte riktigt på väg ut ännu och tur är väl det med tanke på att det är ca 10 veckor kvar till beräknad födsel.
"D"s utveckling hittills i magen ser iallafall mycket bra ut och han väger tillräckligt och lite till, så om han skulle ha kommit så hade det också gått bra, men som det verkar så stannar han nog kvar ett tag till ändå.
Nu har vi fått kommit hem vilket känns skönt och trots att det var rätt omtumlande så känner man sig mycket mer förberedd och säker nu.
Vi har fått träffa alla läkare och fått all information vi behöver och jag känner mig super trygg inför den riktiga förlossningen... Ser fram emot att få åka därifrån med en bebis i famnen nästa gång. =)
Dessutom känner man ett sån förtroende för personalen och jag är inte ett dugg orolig för att föda, man har som fått prova på hur det kommer att bli på ett ungefär nu =) Man känner sig lite mer förberedd helt enkelt.
Ska till barnmorskan imorgon för koll igen vilket känns skönt, men han lever om och sparkar precis som vanligt så jag känner mig lugn. Och speciellt när man fått allt bekräftat att han mår bra och verkar vara en mycket frisk och fin bebis..
Nu längtar man ju ännu mer tills han kommer, men som sagt han kan gott och väl få stanna i magen några veckor till. =)
Trött men lättad mamma på observation =)
Världens bästa pappa ♥
Glad mamma som snart får åka hem =)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Men lilla gumman. <3

2011-01-12 @ 13:37:58
Postat av: Sussie

Skönt att allt är bra med er, hoppas att det fortsätter så. Kram på dig.

2011-01-12 @ 13:42:02
URL: http://frokenmormor.blogg.se/
Postat av: Mamma

2011-01-12 @ 13:48:52
Postat av: Anonym

Han måste väl vänta tills mormor kommer hem å kan ta emot honom oxå!!! Längtar, men vill stanna i värmen ett tag till! <3<3<3 loveya

2011-01-12 @ 13:51:20
Postat av: Martina

Vilken pers!

Bjöd de på maten på Vapiano eller fick ni snällt betala innan ni for :-)

2011-01-12 @ 16:50:30
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Fia

Oj vilken dramatik! Skönt att bebben stannar lite till!

2011-01-13 @ 08:53:03
URL: http://fialotten.blogspot.com
Postat av: Camilla

Åh vad orolig ni skulle ha blivit. Skönt att allt blev bra. Klart han ska atanna kvar och gotta till sig i magen. hihi kramar milla

2011-01-13 @ 17:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0