bajskaos i gamlastan

Skrivit av Tess: 2011-06-08 | 23:08:48

Vilken dag... Vart ska jag börja tro??

Dagen var planerad att först besöka BVC för läkarundersökning och den vanliga väg och mätningen av lillhjärtat, sen lunch i solen i humlegården med världens bästa Hanna..
Man kan ju säga som så att det vart inte riktigt som jag tänkt mig..

Diesel började morgonen med att kissa ner både sig och sängen, vilket resulterade i ett bad med pappa klockan 6 på morgonen, och ingen tvättid fanns det idag heller, så vi får ha kisslakan i tvättkorgen tills imorgon.

Sen var det dags för BVC, och i vanlig ordning blir det stress i sista sekunden, så ingen promenad dit idag, det fick bli bussen som då också självklart var sen. Bara nåra minuter, men ändå.
Var ju skitsamma när jag inser i väntan på bussen att det inte alls var 11.45 vi skulle vara där, utan 11.15!!!!
Skit skit skit tänker jag och försöker ringa dit utan resultat.
Far dit ändå och springer in med andan i halsen och som tur var tycker de så synd om mig att de klämmer in oss ändå. :)
Så nu är Diesel besiktad och godkänd ;)
Mammas tur nästa vecka, ja det är sånt man måste göra efter en förlossning, så allt står rätt till. Borde man vara nervös tro?

Sen bär det iväg mot stan, och till vår stora förtvivlan så börjar det spöregna. Stackars alla onyktra studenter, men framför allt stackars oss.
Blev lunch på Golden hits istället, vilket i och för sig inte var helt fel det heller.
God lunch, och en bebis som bajsar uppåt.
Ja de gör tydligen det ibland, vet inte om det är blöjans fel eller jag som inte kan sätta på den rätt, hur som helst var det bajs upp på ryggen på pojkstackarn.
Blir blöj och klädbyte på handfatet på GH's toalett, det var det enda ställe som fanns att lägga min lilla mästerbajsare på, så vad ska man göra lixom.
Nya kläder på, och en promenad i stan som leder till fika i gamla stan. Mysigt, gott och dyrt.

Sen går vi tillbaka upp mot Drottninggatan och stannar på trappen i solen vid bron.
Gofisen får lite käk och det sprakar till i blöjan, dessutom tyckte han att han skulle spotta ut lite av mjölken jag just tryckt i honom, så det var väl lika bra att göra ännu ett klädbyte.
Som tur är är ju mamma rutinerad nu och har med ytterligare ett ombyte..
MEN inte tillräckligt rutinerad att ha kollat så det finns tillräckligt med blöjor i skötväskan tydligen. Slut på blöjor!!! men jag kollade i blöjan och det verkade ju bara ha varit en liten blötfis, så det var ju inte sån jättebrådska att byta blöja......
Trodde jag ja..
När jag ska ta av honom de nerspydda kläderna ser jag ju hur den lilla "blötfisen" var en hel storbajs på min nöjda och nu superglada lilla sons rygg...
Vad göra nu?!
Diesel bara ler och skrattar så mammahjärtat smälter och jag ler och skrattar också... Vilket kaos...

Så jag tar av lillhjärtat den nerbajsade blöjan och nerbajsade kläderna, tar på honom en ny body och gör en provisorisk blöja av en bröstkudde (nursingpad) som jag placerar där kisset möjligen kan komma ut och hoppas han inte kissar ner det sista klädesplagget jag har med.
Hanna får hålla ett vaktande öga på gladfisen medan jag springer genom hela gamlastan efter blöjor. Längst ner hittar jag ett Coop och inhandlar det dyraste blöjpaketet jag nånsin handlat, men det var det enda som fanns och ja, det var ju en nödsituation kan man säga.
Tar mitt 150kronors blöjpaket och springer sick sack genom alla fotande japaner och andra turister tillbaka till Hanna och sonen.
Som tur var kom jag i tid och hann ta på honom en ny blöja innan det var för sent..
Däremot har mitt sug för att börja motionera och ta en joggingtur minskat en aning nu kan jag säga.. ;)

Sen tar vi en lugn promenad med amningsstopp i Tegnérlunden hem till Kungsholmen.
Klockan är nu snart elva på kvällen och jag har precis lyckats få en hyperaktiv liten goklimp att sova, vilket inte var det lättaste efter dagens alla intryck, och jag har fortfarande inte hunnit käka någon middag...
Kan bli en midnattslasagne :)

Puh vilken dag, men ack så härlig. Vädret vart ju strålande och det är riktig utlandskänsla i luften, samt härligt sällskap hela dan. Det här vill man ju göra om... Fast utan allt bajskaos såklart ;)

Piss o gå o lägg sig. God natt!

Kommentarer
Postat av: johanna

Haha.. vilket underbart inlägg ;)

2011-06-09 @ 00:18:11
Postat av: Martina

Vilken underbar igenkänning det var i detta inlägg!

2011-06-09 @ 22:40:42
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Sandra - humsan

Hej , jätte fin blogg !! :D



Följa varandra via bloglovin ? :)

2011-07-17 @ 11:18:41
URL: http://humsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0