Dop

Skrivit av Tess: 2011-05-31 | 11:30:07



©
Min glada lilla skitunge ♥

©
Man blir trött av att busa hela dagarna =)




I lördags var vi på grillkväll i Södertälje hos Davve.
Lilla familjen (vi) och Anton o Frida var o inhandlade gosakerna på Ica Maxi här intill, och Diesel satt i kundvagnen i sin bilbarnstol och tyckte allt var jätte spännande att titta på.
Sen for vi söderöver i A & F´s bil och det är ju också jätte spännande när man är knappt 7 veckor gammal. För att inte tala om kvällen med ny miljö och nya upplevelser...
Inte konstigt Diesel var helt slut på morsdag stackarn.

Ja i min första morsdags present av Diesel fick jag en bajsattack under blöjbytet och sen sov han typ hela dagen.. Skittråkigt tyckte jag.
Vi skulle gå ut på restaurang o käka morsdagsmiddag som min fina sambo hade ordnat.
Men när det började närma sig eftermiddag/kväll så kände vi att nä, vi lagar mat hemma och bara myser med familjen istället. Och det tyckte Diesel också var en bra idé för nu ville han vara vaken o busa med mamma.. Glada lilla sprattelpellen ♥

©





Igår var det en strålande dag här i storstan.
Först var vi på barnvagnsprommenad med mammagruppen, och vi var rätt många den hr gången.. haha Barnvagnsmaffian =)
Eftersom det var så fint väder satt vi ute o fikade och när det var dax att gå hemöver gick jag o Diesel till en liten park här i närheten. Diesel låg o lekte i vagnen med mumin mobilen som hänger i sufletten på vagnen och mamma satt o odlade fräknar. Ljuvligt!
Däremot tyckte jag att det var så pass varmt att man kunde ta av sig till linne... big misstake!
Mjölkstockning idag på högra bröstet, smärtsamt och jag känner mig lite hängig idag.. Det är inte så allvarligt som det var sist, inte så många knölar, uten ömmar mest. Ser fram emot nästa matning då jag ska få massera bort det värsta..
Men just nu sover älsklingen min, nybadad o fin =)





Imorgon bär det av mot Norrland!!!
Det är dax för Diesels dop på lördag, och det känns jätte spännande!
I början var det mest bara för att ha ett dop lixom, och att det vart såhär nära i tiden är för att för det första har vi en dopklänning som är från min mammas morfar, superfin och jättegammal. Men inte så stor, så skulle vi ha dopet senare skulle Diesel ha vuxit ur den.
För det andra så fanns det inget annat datum ledigt i Juni i den kyrkan vi ville ha, den som jag är döpt i.
Och från början var det mest tänkt att bara närmaste släkten skulle komma o sen skulle det vara lite fika och inge mer..
Men nu känns det jätte roligt med dop och vi kommer bli ca 35 pers och det blir lite käk efteråt plus min favorit tårta som min mamma är världsbäst på att göra. Åt alltid den då jag fyllde år när jag bodde hemma. Pinocciotårta med grädde och blåbär. kan hända att vi gör en med hallon också.

Det bästa är att Sambons släkt från norra norra orra delen av sverige kommer. De har ju inte ännu hunnit träffa Diesel, så det blir supermysigt!!
Dessutom är det otroligt många av våra vänner som faktiskt vill komma, det hade jag inte räknat med. Hur kul är det att gå på dop lixom? Det betyder otroligt mycket att de kommer och att de faktiskt vill ♥ =) och ja, jag tycker det är roligt att gå på dop.. nu iallafall ;)
Lite nervöst är det ju också faktiskt, att stå där framme inför alla, och jag ska läsa en dikt där jag tackar gud för mitt barn. Nu är ju inte vi speciellt kristna av oss, men det känns som en fin grej att göra på ett dop, och vem jag än ska tacka, så är jag otroligt tacksam över min son och att just han är min ♥
Dessutom är jag ju tacksam över min sambo också, men det vet han redan ;)



Nu vaknar sonen och vill ha mat.. jeeey hejdå onda bröst!!!



Kommentarer
Postat av: Camilla

Längtar tills på lördag! Du vet ju hur blödig jag är så det blir nog någon liten lyckotår som kommer rinna över kinden! Vilken underbar liten kille ni fått!

2011-06-01 @ 07:14:00
Postat av: Else

Oj, vad jag längtar att se den lilla "prinsen" som pratade så mycket i telefon att jag grät av lyckan att höra honom.

2011-06-01 @ 10:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0